דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנה לכיתה א' כדי שהילד שלכם יתחיל ברגל ימין 

מאת    [ 02/05/2012 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 1435 פעמים ]

הכנה לכיתה א' הינה עולם ומלואו אשר מתחיל בהכרה כי הילד שלנו עומד בפני שינויים דרמטיים בחייו, הקבלה שלנו כי מדובר בלא פחות ממהפך עצום ומלחיץ על הילד שלנו וההתכוונות המודעת והמלאה שלנו להכיל את השינוי ולתמוך בילדינו הרך העומד מול אתגר אמיתי. בעוד הרבה מאיתנו כבוגרים וכהורים מביטים על הרעיון של "כיתה א'" כמשהו רך ונעים, לרוב מתוך חיבור רעיוני עם הגיל הרך והילדות, ישנם אלו העסוקים במחקרים ובדיקה מתמדת של שינויים בעולם הרגשי וההתפתחותי של הילד במעבר בין הגן לספסל הלימודים היסודיים, שינויים בעלי מנעד היבטים רחב עד מאוד. התמיכה שלנו כהורים בילדינו מחייבת אותנו ללמוד את הנושא ולהכירו, שכן ישנו פוטנציאל חבוי של טראומות ברמות שונות בחוויות המעבר הזו, והילד שלנו זקוק לנו בזמן זה יותר מאשר בדרך כלל.

הסביבה הרכה, התומכת והמאפשרת של הגן משתנה ועימה שגרת חייו של ילדנו הופכת למאתגרת יותר ויותר. בעוד בגן השגרה הייתה לא מחייבת (פרט לזמנים של שינה או שעת ריכוז וכיו"ב), הדרישות של מערכת החינוך, ואפילו בשלבים הראשונים, מהווה שינוי דרסטי מנקודת מבטו וחווית חייו של הילד.

הכנה לכיתה א' – מה חווה הילד?

עומק השינוי בו נדון בין שורות אלו צריך להדהד בתוכנו, ליצור ולהטמיע בנו את ההבנה כי ללא הכנה לכיתה א' הילד שלנו עלול לחוות קשיים רבים ואף כאלו שעלולים ליצור בו חששות ופחדים ולהשפיע על ההתפתחות שלו בעתיד כאדם בוגר. עם הכנה נכונה ניתן לרכך את החוויה ולאפשר מרווח נשימה והתפתחות בריא, מרווח שיכול להתקיים רק בתמיכה של הורים מודעים וערניים, ומסיבות שיפורטו כאן. מנקודת ראותו של הילד הנכנס לכיתה א' בפעם הראשונה השינוי הוא אדיר. לא עוד התרוצצות או השתובבות חסרת מטרה מוגדרת והכוונה מדויקת, אלא ישיבה על כיסאות במבנים מסודרים ובשקט רב, תוך התמקדות בנושאים אשר בהם הוא נתקל אולי בפעם הראשונה, או לפחות בצורה מאורגנת ותחת דרישות. לא עוד פטפוט ולהג כמעט חופשי לחלוטין בו הילד חולק את חווית חייו ומתבטא בלי חשש, אלא דרישה מתמדת לשקט ומשמעת. הדרישות של מערכת החינוך המודרנית אינן עומדות כאן למשפט – שכן למרות שניתן לאמור הרבה לחיוב ולשלילה, היא כרגע מצב נתון ומציאות ברורה ואתם בוחרים באופן חופשי להכניס את ילדיכם למערכת זו. לכן מן הראוי להבין מה זה אומר וכיצד לתמוך בילד שלכם. מבחינת הילד הנכנס למערכת החינוך יש התמודדות עם מבנים חברתיים שונים. דוגמא לכך אנו רואים במשקל הרב הניתן לנושא של ליד מי הילד יושב בכיתה. נושא זניח כביכול, בהסתכלות אקדמאית גרידא בה אדם בוגר הבוחר ללמוד נושא כלשהו יודע כי במהלך השיעור הוא מרוכז בחומר הנלמד. לילד, החוויה הלימודית המסודרת הינה זרה ואף מאיימת, או במקרה הטוב ביותר מסקרנת, שכן הוא רגיל למבנים חופשיים ולהתנהגות הרבה יותר חופשית מבחינת ביטוי האגו שלו מול חבריו.

הכנה לכיתה א' – הכנה לחיים

המבנה בו בנוי ביה"ס והמערכת החינוכית כולה הינו מבנה קבוע וברור למדי. בכל שלב במהלך חייו של התלמיד, מכניסתו לכיתה א', דרך מעבר בחטיבת הביניים ועד סיום לימודיו התיכוניים, המבנה נשאר זהה ואחיד. הכנה נכונה להתמודדות בריאה עם המערכת הזו ייתן לילדכם את הרקע הנכון והמשענת עליה יוכל לסמוך כאשר הוא מטפס לאיטו בין השלבים במערכת בדרכו לתעודת הבגרות שמהווה בסיס ראשוני ביותר לחיים בעולם המודרני. לכן אנו ממליצים לשקול בכובד ראש את דרכי הפעולה שלכם – הדרכים בהם תבחרו להתמודד עם האתגר הגדול של הורות בעידן זה אל מול הדרישות של מערכת החינוך, ושתבחרו להיעזר במקצועיות והידע שלנו לשם הכנה לכיתה א' של הילד שלכם.

כנסו עכשיו לאתר הרשמי של "הכנה לכיתא א" וצפו בסרטון חובה של 4 דקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב